6 مورد از بهترین برند های تولید کننده لوازم جانبی گیمینگ

برترین برند های لوازم جانبی گیمینگ

در این مقاله در مورد برند های برتر لوازم جانبی گیمینگ جهان صحبت می کنیم. این مقاله به شما کمک میکنه تا در خرید تجهیزات گیمینگ بهترین های رو انتخاب کنید.

در زمان قدیم بازیهایی مثل آتاری و میکرو مد شده بود که هرکسی هم توان خرید آن را نداشت و به جای خرید اگر کسی آتاری داشت دوستانش به خانه اش میرفتند و نوبتی بازی میکردند… قدیم ها همه چیز باوجود سادگی زیبا و پراز احساس خوب بود.

ولی الان همه چیز تغییر کرده است, بدون شک بازی ها هم تغییر کردند و توپ های محکم و قوق تر,جای خودشان را به  توپ های دو پوسته  پلاستیکی دادند, بازی های کامپیوتری کم کم وارد عرصه شدند که این مورد انقلابی بود در زمینه بازی ها.

و حالا با افزایش روز افزون علاقه مندان به بازی های کامپیوتری در سراسر جهان شرکت های زیادی دست به کار شدند تا لوازم و تجهیزات گیمینگ تولیدکنند و برای خودشان برند سازی کنند.

اما این پایان ماجرا نیست و تازه شروع یک سردرگمی برای طرفداران بازی های کامپیوتری به حساب می آید چرا که با یک سرچ ساده,گوگل ده ها سایتی که در این حوزه فعالیت میکنند را به شما نشان می دهد!

گیمری هم که الان به عنوان یک شغل یا یک حرفه تبدیل شده است طرفداران پرو پاقرص خودش را دارد و خلاصه به قولی  کلی ترکونده!

من در این مقاله به شما برند های برتر لوازم جانبی گیمینگ را معرفی میکنم و برای هرکدام توضیحات مختصری خدمتتون ارائه میدم.

با خواندن این مقاله میتوانید به راحتی برند ها را مقایسه کرده و برند مد نظرتان را انتخاب کنید.

چرا باید از تجهیزات گیمینگ استفاده کنیم؟

یک نکته مهم را هم اضافه کنم که شما را قانع کند اگر یک گیمر هستید حتما از وسایل مخصوص بازی استفاده کنید

مورد اول: سلامتی

ممکن است فکر کنید که با یک کیبورد ساده هم میشود بازی کرد بله, امکانش هست ولی کم کم با بیشتر بازی کردن به احتمال زیاد عضلات دستتان آسیب ببیند و یا اگر از صندلی مناسبی استفاده نکنید, به مرور کمرتان دچار مشکل خواهد شد (پس این از اهمیت سلامتی)

مورد دوم: هیجان و لذت بازی:

برای بیشتر لذت بردن از بازی های کامپیوتری,تجربه هیجان فوق العاده زیاد و البته مورد مهم حفظ سلامتی و راحتی موقع بازی کردن باید تجهیزات مخصوص بازی را از برندهای معتبرخریداری کنید.

اگر با کیبورد و صندلی و سایر تجهیزات ساده و معمولی بازی های کامپیوتری را انجام دهیم مشکلی پیش می آید؟

بله! اگر سلامتی خودتان برایتان مهم است باید بگویم  وسایل و تجهیزاتی را انتخاب کنید که از برندهای معتبر باشد. چون برندهای معروف لوازمی که تولید میکنند طبق استانداردهای جهانی است و گرچه هزینه خیلی بالاتری نسبت به وسایل معمولی دارند ولی ارزش انتخاب و استفاده را دارند.

تجهیزات گیمینگ چی هستند؟

لوازم جانبی و تجهزات گیمینگ کمک می کنند تا شما بتوانید بازی را راحت تر و سریع تر انجام دهید و احتمال بردتان هم بالاتر میرود!

وسایل معمولی و در واقع غیر گیمینگ ممکن است طراحی مناسبی نداشته باشند و شما نتوانید حداکثر لذت و هیجان مورد نظرتان را از بازی خود داشته باشید. مثلا موس‌ های گیمینگ دارای حرکت سریع‌ تری هستند، بنابراین شما به هیچ عنوان حرکتی را از دست نمی دهید. کیبورد های گیمینگ هم نه تنها پاسخگویی بیشتری دارند، بلکه دارای بک لایت هم هستند و کمک میکنند تا در اتاق تاریک هم کلید اشتباهی را فشار ندهید. ما بقی تجهیزات هم به همین صورت هستند و ویژگی های خاص خود را دارند.

در انتخاب تجهیزات گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • فقط به اسم برند اکتفا نکنید
  • طراحی و کیفیت ساخت وسیله مورد نظرتان
  • کسب اطلاعات از طریق خواندن نظرات بقیه کاربرانی که محصول را تهیه کردند
  • ویژگی‌هایی که از لوازم جانبی بازی انتظار دارید را مشخص کنید.
  • سعی کنید اگر هزینه کافی برای پرداخت لوازم گران قیمت ندارید اقتصادی ترین گزینه را انتخاب کنید.
  • راحتی حین استفاده از محصول، جنس، رنگ و وزن را درنظر بگیرید.
  • حتما قبل از خرید قیمت ها را مقایسه کنید.

برترین برند های تجهیزات گیمینگ:

برند ریزر از بهترین برند های گیمینگ

برند های برتر لوازم جانبی گیمینگ: تجهیزات گیمینگ Razer

برند ریزر معروفترین برند های برتر لوازم جانبی گیمینگ است.

یک شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی است که به تولید و فروش لوازم الکترونیکی، سخت‌ افزار بازی‌های رایانه ای و انجام خدمات مالی می‌پردازد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ توسط مین لیانگ تن و رابرت کراکوف در شهر سن دیگو، آمریکا تأسیس شد.

بعضی از محصولات این شرکت به شرح زیر است:

  1. صفحه‌کلید
  2. دسته بازی
  3. هدست
  4. لپ‌تاپ
  5. تلفن همراه
  6. وب‌کم
  7. نمایشگرها
  8. ماوس
  9.  انواع کارت گرافیک اکسترنال

حتما برای شما هم شبه ای بوجود آمده است که برند ریزر که یکی از محبوب ترین و بهترین برندهای  گیمینگ هست خوبه یا نه؟

خُب در برند ریزر مواد اولیه ی  استفاده شده به خوبی و مرغوبیت بقیه برند ها نیست! فکر کنم جا خوردین! ولی حقیقت اینه که این موضوع را اکثر گیمرهایی که از محصولات آن ها استفاده کردند گفتند.

همانطور که گفتم ریزر، این برند تولیدکننده لوازم جانبی گیمینگ محبوب, علی رغم چیزهایی که بالاتر گفته شد کارهای پرفروشی هم دارد. مثلا این کیبورد( Black Widow Chroma V2) از برند ریزر جزو پرفروش ترین صفحه کلید خریداری شده در کره زمین لقب گرفته است.

هدست‌های Razer هم نسبت به بقیه ی  برندها چندان مناسب نیستند، با این وجود Kraken 7.1 یک هدست بسیار محبوب و پرفروش از Razer است. اما این برند طرفداران زیادی از سراسر جهان دارد. ریزر شعبه های خود را در رابطه با تجهیزات گیمینگ گسترش داده و عملکرد بسیار خوبی دارد. اما هنوز جای کار دارد.

برترین برندهای لوازم جانبی لاجیتک

برند های برتر لوازم جانبی گیمینگ: وسایل گیمینگ Logitech     

خود من به شخصه وقتی اسم برند لاجیتک رو می شنوم به یاد موس و کیبورد و لوازم جانبی کامپیوتر و یا گیمینگ میفتم.

قابل ذکر است که موس‌های این شرکت بسیار معروف بوده و در حال حاضر لاجیتک به عنوان یکی از بهترین برندهای گیمینگ در زمینه موس محسوب می‌شود (موس گیمینگ Proteus G502 لاجیتک) ازبهترین محصولات این شرکت است که محبوبیت بی نظیری در بین گیمرها دارد.

خُب بریم برای برسی این کمپانی

لاجیتک یک شرکت سوئیسیِ سازندهٔ ابزارهای جانبی رایانه، مانند صفحه‌کلید، ماوس، هدست، وب‌ کم و دستهٔ بازی است. همچنین این شرکت بلندگوها و ابزارهای صوتی و ایرلس و هدفون هم برای تلفن همراه، رایانه، ام‌ پی‌تری پلیر و دستگاه‌ های پخش خانگی می‌سازد.

شرکت لاجیتک در سال ۲۰۰۸ با خرید کمپانی آمریکایی آلتیمیت ایرز دریچه ای جدید از اسپیکرهای بلوتوث و هدفون حرفه‌ای را برای بازار خود باز کرد.

سال های زیادی گذشت تا لاجیتک توانست جای پای خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان موس‌های کامپیوتری محکم کند و تا سال 1996 میلادی توانست با انتشار 100 میلیون نسخه موس در جای جای دنیا اسم برند خود را به عنوان بزرگ‌ترین عرضه کننده موس در دنیا ثبت کند.

محبوبیت برند لاجیتک فقط بخاطر تولید قطعات و لوازم جانبی نیست بلکه این کمپانی تلاش میکند تا محصولاتی را طراحی کند که باب سلیقه  مشتری ها و طرفدارانش باشد و رضایت آن ها را جلب کند.

تجهیزات گیمینگ برند (راگ) ایسوس

بهترین برند های تجهیزات گیمینگ: تجهیزات گیمینگ برند (راگ) ایسوس

برند ایسوس یکی از محبوب ترین و بهترین برندهای تایوانی تولید کننده لپ تاپ، سیستم خانگی و تجهیزات جانبی گیمینگ است که درسال 1989 تاسیس شد.

این برند معروف که نیازی به معرفی ندارد چون به شدت معروف و موفق بوده و در گوشه کنار جهان اسم این برند شنیده می شود. این کمپانی یکی از موفق ترین کمپانی در حوزه فناوری است. در حال حاضر دهمین برند تجاری آسیا در حوزه فناوری شناخته می‌شود. برند (راگ) ایسوس توانسته با تولید محصولات شگفت‌انگیز و حیرت‌آور، خود را به یکی از سه تولیدکننده برتر لپ تاپ و لوازم جانبی آن تبدیل کند.

لپ تاپ ایسوس در کشور ماهم از محبوبیت زیادی برخوردار است و بیشترین سرچ را در گوگل دارد.

محصولات راگ (ایسوس)

  • لب تاپ
  • تبلت ها
  • رایانه های رومیزی
  • تلفن های هوشمند
  • دستیارهای دیجیتال های شخصی
  • مادربورد
  • کیس کامپیوتر
  • قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر
  • سیستم های خنک کننده
  • و…..

همگی جزو محصولات ایسوس هستند این دومین برندی هست که واقعا دوستش دارم.

محصولات این شرکت آن قدر متنوع هستند که برای هر سلیقه ای محصولی شگفت انگیز دارد. واقعا بهتر از این نمیشه!

محصولات ایسوس سنگ تمام مهندسان ایسوس هستند و البته از گرانترین محصولات بازار به شمار می‌روند.

یک نکته مهم که کاربران و طرفداران درباره ایسوس و تولید لب تاپ ها باید بدانند این است که لب تاپ ها و تمامی محصولات این برند در هر کشوری که تولید شوند تحت  نظارت و استاندارد های شرکت مادر تولید می شوند. و این که ما تصور کنیم مثلا لب تاپ های ایسوس چینی خوب نیستند اشتباه است.

لب تاپ های این برند علاوه بر مقرون به صرفه بودن برای گیمرها و کاربران کیفیت بالایی هم دارند و درحال رقابت با سایر برندها هستند. اما این برند هم ازخطا مثتثنی نیست و علاوه بر مزایایی که  این محصول دارد معایبی هم دارد. مثلا نداشتن درایو CD/DVD یا سنگین بودن برخی لپ تاپ های تولیدی این برند و عمر کم باتری از معایب این محصول است.

مورد آخر این است که خوشبختانه برند ایسوس در بازار ایران یافت می شود.

کولر مستر برند برتر

بهترین برند های تجهیزات گیمینگ: برند گیمینگ کولر مستر (Cooler Master)

این برند تایوانی به دلیل تولید لوازم جانبی بازی ارزان و در عین حال با کیفیت معروف است.

Cooler Master نه بهترین لوازم جانبی و نه بدترین را تولید می‌کند. اما از آنجایی که محصولات این برند ارزان قیمت بوده و از پشتیبانی خوبی هم برخوردار است، نسبت به برندهای دیگر یک مزیت خاص به چشم می‌آید.

اگر بخواهیم رده بندی این برند را تعیین کنیم، کول مستر جزو میان رده ها است. ولی به دلیل قیمت های مناسب و باکیفیت محصولاتش و همچنین پشتیبانی خوب در بین عاشقان بازی به یک برند محبوب تبدیل شده است.

یکی از بهترین موس‌ها و کیبوردهای برند کولر مستر موس MasterMouse PRO L است. البته نمی شود گفت که این موس جزو بهترین موس های گیمینگ است، بلکه بهترین موس تولید شده ی این کمپانی است. این شرکت هنوز هم جای پیشرفت دارد و باید تلاش خود را بیشتر کند تا از رقبای خود در این عرصه عقب نماند.

این برند بین المللی به دلیل تولیدات باکیفیت بالا، توانسته نام و شهرتی برای خود در میان برندهای تجهیزات گیمینگ به دست آورد.

البته کیبوردهای کول مستر هزینه بالایی دارند اما به دلیل باکیفیت بودن آن ها، ارزش خرید و هزینه کردن را دارند چون این کیبوردهای گیمینگ از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. با توجه به کلیدهای خوبی که بر روی بدنه خود دارند می‌تواند باعت ارتقای بهره‌وری و کارایی محصول شود.

ولی اگر قصد خرید سایر محصولات گیمینگ مانند موس پد.هدست وغیره را دارید، توصیه میکنم از سایر برندها تهیه کنید.

SteelSeries از بهترین برند های تولید کننده لوازم جانبی گیمینگ

برند های برتر لوازم جانبی گیمینگ: تجهیزات گیمینگ SteelSeries 

برند استیل سریز یکی از بهترین تولیدکنندگان موس مخصوص بازی‌های رقابتی است. این برند هم مثل برند ریزر، یک برند محبوب و پیشتاز در زمینه تجهیزات گیمینگ است و که عملکردخوب و عالی در این زمینه دارد.

همان طور که گفتم این شرکت دانمارکی تبحر خاصی در تولید موس های گیمینگ دارد. این موس ها طوری طراحی شدند که عکس العمل صدم ثانیه ای دارند و به قولی خوراک گیمرهاست. چی از این بهتر؟

همچنین محبوب ترین محصولات این کمپانی دانمارکی کیبورد های مکانیکی و هدفون های اون هست که بین طرفداران بازی(گیمرها) محبوبیت بالایی دارد.

البته طبیعتا محصولات این شرکت فقط کیبورد و هدفون نیست وشامل  محصولاتی مثل:موس، موس پد، هدفون های گیمینگ و معمولی و دسته های بازی و غیره می باشد.

همچنین استیل سریز همکاری نزدیکی با MSI دارد و معمولا در لپتاپ‌های مخصوص بازی MSI شاهد کیبورد و ماوس‌ های استیل سریز هستیم. محصولات این برند در ایران هم یافت می‌شوند.

Corsair برند گیمینگ برتر

بهترین برند های تجهیزات گیمینگ: تجهیزات گیمینگ Corsair

کورسیر هم یکی از برترین برندهای حال حاضر در عرصه تولید کیبوردهای گیمینگ است.

این شرکت در حال حاضر ارائه دهنده لوازم جانبی کامپیوتر است و محصولات ویژه برای ‌اینفلوئنسرها، هنرمندان و مهمتر از همه گیمرها تولید می‌کند.

ماژول‌ های رم این کمپانی به ویژه ماژول‌های خانواده ونجنس (Vengeance) و دومیناتور (Dominator) شهرت بسیار بالایی دارند. در بسیاری از رده‌ بندی‌های صورت گرفته توسط وبسایت‌های تخصصی، همواره به عنوان بهترین ماژول‌های رم شناخته شده‌اند.

این برند آمریکایی در زمینه تولید صفحه کلیدهای با کیفیت مستحکم و سنگین وزن برای گیمرها فعالیت می کند.

کیبورد های این برند واقعا از کیفیت های بالایی برخوردار هستند. زمان استفاده از این صفحه کلیدها اصلا احساس نمی کنید که در حال استفاده از یک محصول بی کیفیت یا ارزان و دم دستی هستید.

حس خوب هنگام استفاده از کیبورد که از بهترین مواد اولیه ممکن ساخته شده یکی ازتجربیات خوبی خواهد بود که شرکت کورسیر برای شما به ارمغان می آورد.

با این حال گیمرهایی که از این برند استفاده کردند بر این باورند که موس های این برند چندان کیفیت مناسبی ندارند و در کل از موس های خریداری شده رضایت ندارند. البته این در حالی است که این موس از ساخت قوی برخوردار بوده و تکنیک‌های مربوط به تنظیم وزن نیز در آن رعایت شده است.

ولی جالب است بدانید کیبورد، پدموس ها و هدفون های این برند بسیار عالی و باکیفیت هستند. درحال حاضر این کمپانی محبوب جزو برندهایی است که از تنوع  بالای در زمینه تولید تجهیزات گیمینگ است.

یک مرور کلی به محصولات این شرکت داشته باشیم:

  • کیبورد های عالی، خوش ساخت و باکیفیت
  • موس های این برند که هنوز جای کار دارند.
  • پد موس ها کیفیت بسیار خوبی دارند
  • رم کامپیوتر
  • منبع تغذیه
  • فن خنک کننده
  • هدفون و هدست
  • فن کیس
  • فلش مموری

برندهای خوب می‌دانند که صدا جنبه مهم بازی است، به همین دلیل است که Corsair منابع زیادی را صرف تولید محصولاتی کرده است که تماماً در مورد تولید صداها دقیق هستند.

پرفروش ترین برندهای گیمینگ کدامند؟

درست است که انتخاب بهترین برند برای خرید تجهیزات گیمینگ کار سختی است. مثلا این کار به سبک زندگی، گیمینگ بودن یا نبودن شما بستگی دارد. ولی میتونید با مقایسه برندها و حتی از طریق آمار فروش این کمپانی ها حداقل به نتیجه گیری اولیه برسید. پس انجام این کار خالی از لطف نیست!

چند مدل موس و کیبورد پرفروش را برای شما گردآوری کردم:

ماوس ها:

  • Razer Deathadder Elite
  • Corsair M65 Pro
  • Razer Naga Hex V2
  • SteelSeries Sensei 310

کیبوردها:

  • Strafe RGB
  •  Black widow Chroma V2
  • Logitech G810
  • Razer Black widow Chroma V2

هدست ها:

  • Creative Sound Blaster X
  • Tournament Edition Headset
  • Sennheiser

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا 6 برند خوب در حوزه تولید لوازم جانبی گیمینگ را معرفی کنیم. حالا یک مروری داشته باشیم به کل محتوای مقاله!

اگر گیمر هستید توصیه میشه حتما از ابزار ها و تجهیزات مخصوص بازی استفاده کنید (اگه سلامتیتون براتون مهمه!) و گفتم که برای انتخاب یک برند حتما از قبل شرایط اقتصادی و هدفتون از خرید، سبک زندگی را درنظر بگیرید و فقط به اسم برند اکتفا نکنید. مقایسه برندها از همه نظر توصیه مهم من به شماست. قطعا برند های دیگری هم هستند که اینجا معرفی نشدند چون به قدری زیاد هستند که در یک مقاله جای نمیگیرند.

از صمیم قلب امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.و اگر انتقاد، پیشنهاد و یا نظری داشتید با من در میان بگذارید.

در آخر ممنون از حضورتون در سایت دیجیتالستون.

منا دحیماوی
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
ارسال دیدگاه