وسایل لازم برای اتاق گیمینگ + فیلم ساخت اتاق گیمینگ

وسایل لازم برای اتاق گیمینگ

داشتن یک اتاق گیمینگ با وسایل کامل ارزوی هر گیمری است. اتاقی با تجهیزات کامل که بتوان ساعت ها و گاهی روزها درآن مشغول بازی شد.

البته برای کسانی که چندان آشنایی با این حوزه ندارند جالب نیست و خرید لوازم جانبی گیمینگ را غیر ضروری می پندارند. در صورتی که خرید تجهیزات گیمینگ یکی از مهم‌ترین پیش نیازها برای حضور در بین حرفه‌ای ها است. اگر شما هم به دنبال خرید وسایل اتاق گیمینگ هستید توصیه میکنم تا آخراین مقاله بامن همراه باشید.

دراین مقاله سعی داریم شما را با تجهیزات اتاق گیمینگ آشنا کنیم و در انتها به بعضی از سوالات کاربران پاسخ داده خواهد شد. همچنین قرار است چند ایده عالی هم برای ساخت اتاق گیمینگ به شما معرفی کنیم. در انتهای این مقاله یک ویدئو جهت ایده برداری ساخت اتاق گیمینگ ساده قراردادیم.

معرفی تجهیزات اتاق گیمینگ:

  • لپ تاپ گیمینگ
  • کیس گیمینگ
  • مانیتور گیمینگ
  • موس گیمینگ
  • کیبورد گیمینگ
  • میز و صندلی گیمینگ
  • هدفون یا هندزفری
  • نورپردازی اتاق

 

کیس یا لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ

یکی از وسایل اتاق گیمینگ که محبوب بسیاری از گیمرهاست، لپ‌تاپ گیمینگ است. لپ تاپ های گیمینگ قطعا گران تر از لپ تاپ های معمولی هستند و همچنین سخت افزارهای انها جزء بالاترین سخت افزارها هستند. لپ‌تاپ‌ های گیمینگ دارای گرافیک قوی، نمایشگرهای زیبا و کیفیت صدای عالی هستند. همین امر باعث قدرتمند بودن آنها شده است. شما با توجه به بودجه و هزینه ای که دراختیار دارید میتوانید لپ تاپ مورد نظر خود را خریداری کنید.

کیس گیمینگ

کیس یکی از مهمترین اجزای تجهیزات اتاق گیمینگ است. همچنین هسته اصلی یک سیستم گیمینگ خوب است. قطعا خرید یک کیس گیمینگ هزینه بالایی می طلبد. اما خبرخوب این است که شما می‌توانید وسایل مختلف کیس را جداگانه تهیه و کیس را سر هم کنید.
درواقع به طورکلی میتوان گفت خرید کیس های گران قیمت ضروری نیست اما داشتن یک کیس کارآمد و به روز مزایای خود را دارد. توجه داشته باشید که هنگام خرید کیس فضای کمی نداشته باشد.

مانیتور گیمینگ

برای اجرای یک بازی کامپیوتری، در درجه اول وجود یک سخت‌افزار پردازشی مناسب و سپس یک نمایشگر امری ضروری است . بعضی ازافراد فکر می‌کنند که فقط با داشتن یک سخت‌افزار قدرتمند و گران قیمت از بازی‌ها نهایت لذت را خواهند برد. اما در واقع چنین نیست؛ بلکه پردازش تنها بخشی از روند اجرای روان بازی‌ها است. گیمرها نیاز دارد تا این تصاویر پردازش شده را ببینند و این امر بدون داشتن یک مانیتور گیمینگ مناسب ممکن نخواهد شد.

معمولا توصیه می شود که یک مانیتور با ابعاد مناسب اتاق و ترجیحا بزرگ تهیه کنید. هرچقدر دید شما نسبت به بازی بیشتر باشد، شانس موفقیت خود را افزایش می‌دهید.
همچنین سعی کنید از چند مانیتور استفاده کنید این کار باعث بالا رفتن تسلط شما می شود.

مانیتور گیمینگ

موس گیمینگ

موس یکی از لوازم با اهمیت برای اتاق گیمینگ می باشد. ماوس مانند یک سلاح برای گیمر عمل می کند. پس هر چه سلاح قوی تری داشته باشید عملکرد گیمر بهتر خواهد بود.

موس های گیمینگ در برند ها و با امکانات زیادی وجود دارد. قابلیت تنظیم DPI از ویژگی های یک موس خوب می باشد. مورد دیگری که در خرید موس گیمینگ باید مورد توجه قرار گیرد تعداد دکمه ها و قابلیت سفارشی سازی دکمه هاست. به دکمه های قابل برنامه ریز و سفارسی سازی موس ، دکمه های ماکرو گفته می شود.

برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله راهنمای خرید موس گیمینگ را مطالعه بفرمایید.

کیبورد گیمینگ

کیبورد ها هم در بین اجزای اصلی وسایل اتاق گیمینگ قرار میگیرند. انواع مختلف و طیف های گسترده ای از کیبورهای گیمینگ در بازار وجود دارند که انتخاب بهترین نوع آن ها کمی دقت میخواهد.

از انجا که قرار است ساعت های زیادی را صرف بازی کنید کیبورد باید طوری باشد که دست هایتان بعد از بازی خسته نشوند . البته به نوع استفاده شما هم بستگی دارد. اگر قصد دارید با کامپیوترخودتان بازی کنید کیبوردهای ارزان قیمت برای شما مناسب است. ولی اگر گیمر هستید و میخواهید تجربه بهترین بازی را داشته باشید خرید کیبورد گیمینگ خوب لازم و ضروری است.

جهت خواندن راهنمای خرید کیبورد گیمینگ می توانید به مقاله ی فروشگاه اینترنتی دیجیتالستون در این مورد مراجعه نمایید.

صندلی گیمینگ

قطعا داشتن یک صندلی استاندارد و خوب برای یک اتاق گیمینگ یک امتیاز محسوب می شود. از آنجا که قرار است زمان زیادی را پشت سیستم بگذرانید قطعا ممکن است به کمر فشار وارد شود و یا حتی آسیب ببیند.

پس گیمرها باید از صندلی‌هایی استفاده کنند که بر مبنای اصول ارگونومیک طراحی شده است. بنابراین یک گیمر حرفه‌ای در هنگام انتخاب مدل صندلی لازم است به قد و وزن توجه داشته باشد تا این محصول بهترین عملکرد را داشته باشد.

هدفون یا هندزفری گیمینگ

گیمرها عاشق هیجان هستند. وجود یک هدفون با کیفیت میتواند لذت بازی را برایشان دو چندان کند.
یکی از پارامترهایی که باید هنگام خرید هدست گیمینگ در نظر داشته باشید سبک  و با کیفیت بودن هدفون است. دقیقا هر کدام از وسایل و تجهیزات اتاق گیمینگ اگر با  کیفیت نباشد به نحوی میتواند به سلامتی شما آسیب بزند چرا که گیمرها ساعت های متمادی را در اتاقشان و پشت سیستم مشغول بازی هستند.

توجه داشته باشید که شما باید هدفون مخصوص بازی را متناسب با بودجه و نیازهای خود خریداری کنید. اگر نیاز به مشخصات سطح بالا و انتخاب‌هایی در نحوه اتصال هدفون ندارید، مدلی ساده‌تر را انتخاب کنید.

نورپردازی اتاق گیمینگ

اتاق های گیمینگ بر عکس اتاق های معمولی نیازی به نور زیاد ندارند و هرچه کم نور تر باشند بهتر است. بیشتر گیمرها به اتاقی پر از نور چراغ های نئونی علاقه مند هستند. چراغ‌های LED محیط‌ هایی نرم، آرامش‌بخش و همراه با گزینه‌های رنگی زیادی به شما ارائه می‌کنند که می‌تواند برای تنوع دادن به نورپردازی اتاق گیمینگ گزینه مناسبی باشد.
بهترین رنگ از لحاظ روانشناسی برای اتاق های گیمینگ رنگ قرمز است. چون رنگ گرم و پرشور و نشاط و هیجان اور است. پس قطعا میتواند برایتان اوقات خوشی را بوجود بیاورد.

نورپردازی اتاق گیمینگ

چگونه اتاق خودرا به اتاق گیمینگ تبدیل کنیم؟

قطعا می دانید که اتاق گیمینگ با اتاق معمولی تفاوت زیادی دارد و برای تبدیل یک اتاق معمولی به اتاق بازی باید به یک سری ویژگی ها توجه داشته باشید. مثلا اتاق مخصوص بازی باید تاریک باشد پس حتما از پرده در آن استفاده کنید و همچنین میتوان از نور های ال ای دی هم برای زیبایی کاراستفاده کرد.
از اجزای اصلی اتاق هم مثل میز گیمینگ و صندلی بازی، سیستم یا لپ تاپ غافل نشوید. که درادامه بیشتر به توضیح آن می پردازیم.

اندازه اتاق:

اندازه اتاق نه باید خیلی کوچک باشد نه خیلی بزرگ بلکه باید طوری باشد که بتوان به راحتی سیستم و وسایل اتاق گیمینگ را در آن جا داد به علاوه قطعا باید فضایی داشته باشید که برای دورهمی دوستانه به مشکل بر نخورید.

تزئین دیوارهای اتاق:
همینطور که از اسمش معلوم است میتوان دیوارهای اتاق را با استیکرهای گیمینگ تزئین کرد و فضای زیبا و جالبی را خلق کرد. با این کار اتاق گیمینگ شما جلوه زیباتری خواهد داشت و به اتاق های گیمینگ شباهت بیشتری خواهد داشت.

عایق صداباشد:
قطعا بازی کردن در سکوت اصلا جالب نیست و هیچ گونه هیجانی ندارد. شما ممکن است زمانی که مشغول بازی هستید و هدفون یا هندزفری به گوشتان باشد ازهیجان فریاد بزنید، پس حتما عایق کردن اتاق گیمینگتان امری مهم است.

فضای مناسب برای قرار دادن کنسول بازی:
توجه داشتن به این مورد باعث می شود که اتاق گیمینگ شما ظاهر مرتب تری داشته باشد. توصیه میشود حتما سیم های اضافی را مرتب کنید تا ظاهر اتاق شلوغ وبه هم ریخته نباشد

فیلم ساخت اتاق گیمینگ

لوازم ضروری اتاق مخصوص بازی چیست؟
موارد ضروری یک اتاق گیمینگ اندازه مناسب اتاق، بلندگوهای با کیفیت، صندلی گیمینگ، مانیتور عریض یا پروژکتور و نورپردازی RGB هستند.

خرید وسایل نورپردازی اتاق گیمینگ و به خصوص لامپ‌های نئون یکی از بهترین ابزارهایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ظاهر اتاق را از این رو به آن رو کنید. همچنین اگر لوازم جانبی بازی‌ها مثل اکشن فیگور دارید می‌توانید با استفاده از قفسه‌های معلق آن‌ها را به نمایش بگذارید

آیا صندلی گیمینگ جزء لوازم ضروری اتاق یک گیمر است؟
اگر به دنبال راحتی بالا، پشتیبانی گردن و کمر هستید بله. صندلی‌های گیمینگ شاید خیلی گران باشند اما در عوض در آینده می‌توانند از بسیاری مشکلاتی که حاصل نشستن طولانی مدت پشت میز است جلوگیری کنند.
ابتدا قدم‌های موردنیاز برای ساخت «بهترین اتاق گیمینگ» را با همدیگر بررسی کردیم و سپس تعدادی از نمونه‌های «بهترین اتاق یک گیمر» را زیر ذره‌بین قرار دادیم. امیدواریم اگر روزی این امکان برایتان مهیا شد اتاق مخصوص خود را بسازید، این مقاله به شما کمک کند به ایدئال خود نزدیک‌تر شوید و محل خود را با خلاقیت و دقت بیشتری طراحی کنید.

مدیریت
ارسال دیدگاه