راهنمای خرید کیبورد گیمینگ + معرفی کیبورد گیمینگ مکانیکی ارزان

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

این مقاله از سری مقاله های فروشگاه اینترنتی دیجیتالستون،راهنمای خرید کیبورد گیمینگ می باشد که در مورد ویژگی های کیبورد های گیمینگ صحبت کردیم. در انتهای مقاله تعدادی کیبورد ارزان قیمت و با کیفیت برای به ما معرفی کرده ایم.پس تا انتهای مطلب با ما باشید.

فهرست محتوا نمایش دادن

یکی از تجهیزات مورد نیاز هر گیمیری کیبورد مخصوص بازی می باشد.در واقع کیبورد گیمینگ خوب یکی از سلاح های مورد نیاز یک گیمر می باشد.شاید در نگاه اول داشتن موس گیمینگ مناسب اولویت داشته باشد.اما در بعضی از بازی ها داشتن کیبوردی که قدرت مانور شما را بیشتر کند ضروری می باشد.انتخاب صفحه‌کلید مناسب می‌تواند شما را گیمر بهتری کند.کیبورد های گیمینگ در انواع و برند های مختلف عرضه می شوند و دارای ویژگی های زیادی می باشند.انتخاب یک کیبورد گیمینگ مناسب قطعا نیاز به دانشی مناسبی دارد.برای همین موضوع تصمیم گرفتیم در یک مقاله با عنوان راهنمای خرید کیبورد گیمینگ تمام مواردی را که برای خرید کیبورد مخصوص بازی باید بدانید بازگو کنیم.
قبلا مقاله هایی در مورد راهنمای خرید موس گیمینگ و معرفی موس های گیمینگ زیر یک میلیون آماده کرده ایم که در صورت تمایل می توانید آنها را نیز مطالعه نمایید.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ : تفاوت گیمینگ و معمولی چیست؟

شاید در نگاه اول و برای افراد تازه کار این سوال پیش بیاید که چه تفاوتی بین کیبورد گیمینگ و کیبورد معمولی وجود دارد؟ آیا نمی توان با گیبورد معمولی بازی کرد؟
جواب این سوال را می توان به این شکل دارد که بله می توان با کیبورد معمولی گیم بازی کرد ولی در طولانی مدت و برای گیمر های حرفه ای قطعا خرید کیبورد گیمینگ ضروری می باشد.مثلا اینکه کیبورد های معمولی دارای عمر کمتری هستند . یا اینکه این کیبورد ها دارای سرعت عمل کمتری نسبت به کیبورد های گیمینگ هستند در حالی که در بازی گاهی صدم ثانیه در کسب نتیجه مناسب تاثیر گذار است.
تعداد کلید و وجود کلید های ماکرو و قابل برنامه ریز نیز از قابلیت های کیبورد های گیمینگ می باشند.

راهنمای خرید لوازم جانبی گیمینگ : ویژگی های کیبورد گیمینگ

در ادامه مقاله راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با ما همراه باشید تا ویژگی ها کیبورد های گیمینگ و معرفی چند مدل کیبورد گیمینگ ارزان و با کیفیت را برای شما داشته باشیم.

کیبورد های مکانیکال یا ممبرین (Mechanical OR Membrane)

کیبورد مکانیکی در مقایشه با کیبورد ممبرین

واضح است که مهمترین قسمت هر کیبورد دکمه های آن هستند.بنابراین در این بخش به طور کامل در مورد تکنولوژی ساخت دکمه های کیبورد خواهیم گفت. اصطلاح مکانیکال و ممبرین به فناوری مورد استفاده برای تشخیص زمانی که یک کلید را فشار می دهید اشاره دارد. صفحه کلید ها را بر اساس تکنولوژی ساخت به دو دسته تقسیم می کنند:

  • کیبورد های ممبرین (Membrane)
  • کیبورد های مکانیکال(Mechanical )

کیبورد های ممبرین (Membrane) چگونه عمل می کنند؟

کیبورد های ممبرین به کیبورد هایی گفته می شود که دارای گنبدی لاستیکی هستند.به دلیل قیمت پایین، این کیبورد ها رایج ترین نوع موجود با تنوع بسیار زیاد هستند.این کیبورد ها دارای یک لایه غشایی هستند که توسط گنبدهای لاستیکی زیر هر کلید پوشانده شده است. با فشار دادن کلید، گنبد به سمت پایین خم می شود و باعث می شود که سطح داخلی که با گرافیت پوشانده شده است، مداری را ببندد که سیگنال الکتریکی را به رایانه شخصی شما ارسال می کند. هنگامی که کلید را رها می کنید، با کشش در گنبد لاستیکی، به حالت عادی خود برمیگردند.

کیبورد های مکانیکال(Mechanical ) چگونه عمل می کنند؟

این کیبوردها دارای کلیدهای مکانیکی فنری در زیر هر کلید هستند. با فشردن یک کلید، سوئیچ بسته می شود و سیگنال الکتریکی را به کامپیوتر شما ارسال می کند. هنگامی که کلید را رها می کنید، در اثر کشش در فنر، به حالت استراحت عادی خود برمی گردد.
اکنون که تفاوت‌های بین نحوه عملکرد گنبد لاستیکی و کیبوردهای مکانیکی را می‌دانید، این تفاوت‌ها در هنگام بازی به چه معناست؟

کلید ها از نظر لمسی

بزرگترین تفاوت بین کیبوردهای گنبدی لاستیکی یا ممبرین و کیبوردهای مکانیکی این است که چه مقدار واکنش بهتری نسبت به فشار دادن دکمه‌ها از خود نشان می‌دهند.صفحه‌کلیدهای مکانیکی در اینجا دست‌ بالا را دارند، زیرا با فشار کمتری عکس العمل نشان می دهند، در حالی که صفحه‌کلیدهای گنبدی لاستیکی می‌توانند با فشرده شدن گنبد کمی نرم به نظر برسند.

ایجاد صدا هنگام فشردن کلید ها

کیبورد های ممبرین یا گنبد لاستیکی قطعا صدای کمتری نسبت به کیبوردهای مکانیکی تولید می کنند. اگر صدای تق تق واقعاً شما را آزار می‌دهد، می‌توانید صفحه‌کلیدهای مکانیکی را با سوئیچ‌های مخصوص کم صدا بخرید.

تمیز کردن کیبورد

کلید های روی اکثر کیبورد های مکانیکی را می توان جدا کرد.با این کار میتوانید کل صفحه کلید، از جمله سینی زیر کلیدها را که در آن کثیفی و میکروب جمع می شود، تمیز کنید. در مقابل، کلاهک‌های کیبوردهای غشایی یا ممرین معمولاً قابل جدا شدن نیستند، بنابراین می‌توانید فقط بالای کلیدها را تمیز کنید، نه زیر آن‌ها.

تمیز کزدن کیبورد گیمینگ

طول عمر کیبورد

هر بار که یک گنبد لاستیکی فشرده می‌شود، انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد، بنابراین با گذشت زمان کلیدهای رایج مانند WSAD کمتر پاسخگو می‌شوند و در نهایت به ضربه‌های کلید شما پاسخ نمی‌دهند. این مشکل در صفحه کلیدهای مکانیکی که به طور یکنواخت تر فرسوده می شوند و در نتیجه عمر مفید بسیار بیشتری نسبت به صفحه کلید گنبدی لاستیکی دارند، بسیار کمتر است.

سوئیچ های کیبورد های مکانیکی

مورد دیگری که لازم است در راهنمای خرید کیبورد گیمینگ گفته شود در مورد سوئیچ های کیبورد های مخصوص بازی می باشد.سوئیچ های کیبورد های مکانیکی دارای تکنولوژی های مختلفی هستند که در هنگام خرید کیبورد گیمینگ باید به آن توجه کرد.پرطرفدارترین برند کلیدهای مکانیکی Cherry است و می توانید سوئیچ های آن را در بسیاری از برندهای کیبورد پیدا کنید. Cherry برای متمایز کردن مدل های مختلف سوئیچ خود به جای شماره مدل از رنگ ها استفاده می کند و معمولاً می توانید این را به وضوح در توضیحات صفحه کلید پیدا کنید. در اینجا لیستی از محبوب‌ترین سوئیچ‌های Cherry و راهنمای ما در مورد اینکه چرا یکی را به جای دیگری انتخاب می‌کنید، آمده است.

انواع سوئیچ های cherry

سوئیچ های مکانیکی Cherry را می توان به دو گروه تقسیم کرد:

  • سوئیچینگ خطی
  • سوئیچینگ لمسی

سوئیچ های قرمز ( Cherry MX Red و Silent Red )

Cherry MX Red یکی از محبوب‌ترین سوئیچ‌های خطی بین گیمرها به دلیل نیروی محرک کم است. این باعث می شود آنها برای بازی های سریع مانند FPS و MMO ایده آل باشند و برای تایپ نیز عالی هستند. این نوع سوئیچ ها پر سر وصدا هستند اما انواع silent یا بدون صدای آنها نیز وجود دارد.

سوئیچ های نقره ای ( Cherry MX Speed ​​Silver )

سوئیچ‌های خطی Cherry MX Speed ​​Silver دارای همان ویژگی های سوئیچ های قرمز هستند با این تفاوت که بسیار سریع‌تر از Reds یا سایر سوئیچ‌ها عمل می‌کنند، بنابراین می‌توانند در بازی‌های سریع به شما برتری بدهند. نقطه ضعف سوئیچ‌های نقره‌ای سرعت این است که چون کلیدها بسیار حساس هستند، تایپ کردن دوبار یا حتی فشار دادن تصادفی کلیدها زمانی که دستتان روی صفحه‌کلید قرار دارد، بسیار اتفاق می افتد.

سوئیچ های مشکی ( Cherry MX Black و Silent Black )

یکی از قدیمی ترین مدل های کلیدهای مکانیکی، کلیدهای خطی Cherry MX Black به دلیل نیروی محرک بالا یکی از سفت‌ترین سوئیچ‌های موجود هستند. سوئیچ‌های مشکی نیز بسیار پر سر و صدا هستند،اگر واقعاً کلیدهای پر سر و صدا و سنگین را دوست ندارید، صفحه کلید سیاه یا بی صدا را برای بازی توصیه نمی کنیم.

سوئیچ های قهوه ای( Cherry MX Brown )

Cherry MX Browns سوئیچ های لمسی بین سوئیچ های خطی قرمز و مشکی هستند. این باعث می شود که آنها به انتخابی محبوب بین تایپیست ها و انتخاب خوبی برای انجام انواع بازی ها به دلیل تعادل خوب بین نیرو سر و صدا تبدیل شوند.

کلید های cherry mx

تعداد کلید های کیبورد

کیبورد ها استاندارد دارای 104 کلید هستند.این کلید های علاوه بر قسمت حروف بخشی برای اعداد به صورت مجزا در سمت راست کیبورد دارند.کیبورد های کوچکتر که فاقد بخش اعداد در سمت راست هستند نیز نوع دیگر کیبورد ها هستند.این کیبورد ها دارای 87 کلید می باشند.به این کیبورد های گیمینگ 60 درصد یا (TKL) گفته می شود.این صفحه کلید ها فضای کمتری روی میز شما اشغال می کنند.
معمولا در کیبورد های فول سایز علاوه 104 کلید، کلید های ماکرو یا قابل برنامه ریزی و کلید های مالتی مدیا را نیز دارند.در بعضی از کیبورد های کلید fn نیز تعبیه شده است.

کلیدهای ماکرو

در کیبورد های گیمینگ کلید هایی موسوم به کلید های ماکرو وجود دارند.کلید های ماکرو به شما امکان می دهد که دنباله ای از فشارهای کلید و کلیک ماوس را تنها با یک ضربه کلید پخش انجام دهید.
کیبورد هایی که دارای کلید های ماکرو هستند گزینه های مناسبی برای بازی های MMO هستند.

کلید های مالتی مدیا

ممکن است شما دوست داشته باشید هنگام بازی به موسقی مورد علاقه خود گوش دهید. برخی کیبورد های گیمینگ دکمه‌هایی اضافی دارند که به شما امکان می‌دهد پخش‌کننده‌های موسیقی مورد علاقه خود را کنترل کنید و صداهای پخش شده از سیستم را هنگام بازی را در لحظه تنظیم کنید.

کیبورد با سیم یا بی سیم(وایرلس)

در این قسمت از مقاله راهنمای خرید کیبورد گیمینگ به بررسی نوع اتصال کیبورد های مخصوص بازی به کامپیوتر می پردازیم.صفحه‌ کلیدهای بی‌سیم به شما کمک می‌کنند تا از شلوغی کابل‌ها در اطراف کامپیوتر خود بکاهید.کیبورد های بی سیم در حالی که گزینه‌ای کاملاً خوب برای استفاده عمومی در خانه یا محل کار هستند، تاخیر زیادی برای بازی دارند. به این ترتیب، ما قویاً توصیه می کنیم یک صفحه کلید بازی سیمی را انتخاب کنید.
یکی از مزیت های کیبورد های بی سیم را می توان به امکان جابجا کردن آنها در فواصل بیشتر عنوان کرد.

نور پس زمینه و RGB

کیبورد های گیمینگ RGB

بسیاری از کیبوردهای بازی دارای نور پس زمینه ساده در زیر کلیدها هستند، اما مدل های پیشرفته تر از نور RGB در هر کلید جداگانه استفاده می کنند. بهترین کیبوردهای بازی شامل نرم افزار ویندوز است که به شما امکان می دهد الگوهای نورپردازی خود را ایجاد کنید.به گونه ای که شما بتوانید طیف های رنگی در کیبورد خورد ایجاد نمایید.در کیبورد های بعضی از مدل های کیبورد های گیمینگ این  امکان وجود دارد که با استفاده از کلید های ترکیبی مثل FN نوع نورپردازی را تغییر دهید.

منبع تغذیه کیبورد گیمینگ

منبع تغذیه در کیبورد های بی سیم معمولا باتری های قلمی می باشند.در حالی کیبورد های گیمینگ که با سیم هستند انرژی مورد نیاز خود را از کامپیوتر دریافت می کنند.
در کیبورد گیمینگ سیم دارهیچ محدودیتی در مصرف برق وجود ندارد. بنابراین، سازندگان می‌توانند بدون نگرانی از ویژگی‌های اضافی مانند صفحه‌نمایش LCD، چراغ‌های RGB، پورت‌های USB و جک‌های هدفون در این محصول استفاده کنند.

طراحی کیبورد گیمینگ

یک نوع طراحی در کیبورد ها ،طراحی آرگونومیک می باشد.کیبورد های آرگونومی به طراحی گفته می شود که به صورت کاملا سازگار با ظاهر بدن انسان ساخته می شوند.کیبورد های آرگونومی در استفاده های طولانی مدت باعث خستگی کمتری در دست ها می شود.
همچنین با توجه به ماهیت این کیبورد های آسیب کمتری به بدن وارد می شود.کیبورد های گیمینگ آرگونوی دارای قیمت بیشتر هستند.

کیبورد گیمینگ ارگونومیک

در ادامه مقاله راهنمای خرید کیبورد گیمینگ تعدادی از کیبورد های گیمینگ ارزان قیمت را به شما معرفی خواهیم کرد.توجه داشته باشید که قیمت کیبورد گیمینگ های معرفی شده به ترتیب صعودی می باشد.

راهنمای خرید لوازم جانبی گیمینگ : معرفی کیبورد گیمینگ ارزان قیمت

 

کیبورد گیمینگ KUIYAN مدل G500

کیبورد گیمینگ KUIYAN مدل G500

مشخصات فنی:

  • وزن:914 گرم
  • نوع اتصال: با سیم
  • حروف فارسی: ندارد
  • نوع رابط: کابل USB
  • چراغ پس زمینه:دارد
  • سازگار با :تمامی سیتم عامل ها

برای خرید کیبورد گیمینگ KUIYAN مدل G500  اینجا کلیک کنید

 

کیبورد گیمینگ Limeide مدل K20

کیبورد گیمینگ Limeide مدل K20

کیبورد گیمینگ لایمید دارای ۱۰۴ عدد کلید است.کلید های K20 درای عمر ۱۰ میلیون بار کلیک است. قابلیت تنظیم ارتفاع،کیبورد لایمند K20 با اتصال سیم از طریق رابط USB به طول ۱۴۰ سانتی متر به سیستم متصل می شود . کابل این کیبورد دارای روکش TPE مقاوم در برابر کشش و پارگی است.بدنه کیبورد گیمینگ Limeide مدل K20 از فلز ساخته شده است و دارای استحگام بالایی است.برخورداری از نورپردازی RGB زیبایی خاصی به این کیبورد می دهد.

مشخصات فنی:

  • وزن : 246 گرم
  • ابعاد : 435 × 150 × 20 سانتی متر
  • نوع اتصال : با سیم
  • رابط : USB
  • روکش کابل : TPE
  • تعداد کلید ها : 104 عدد
  • نورپردازی : RGB
  • استاندارد : CE/FCC
  • طول کابل : 1.5 متر
  • حروف فارسی : ندارد
  • نور پس زمینه : دارد

برای خرید کیبورد گیمینگ Limeide مدل K20 اینجا کلیک کنید

کیبورد گیمینگ جرتک مدل Master JK510

کیبورد سیم دار گیمینگ JERTECH جرتک مدل Master JK510

کیبورد گیمینگ جرتک مدل Master JK510 مکانیکی و مخصوص بازی از برند جرتک یکی از محصولات خاص است.کیبورد های جرتک با متریال بسیار با کیفیت ساخته شده است. این برند با توجه به تولید کالاهای خاص ، از شهرت کیفیتی بسیار بالایی برای محصولات خود برخوردار است.
کیبورد گیمینگ جرتک مدل Master JK510 دارای ابعاد کوچک می بشاد و با صدای دلنشین کلیک کلیدها و قابلیت تعوض دکمه ها به دکمه های رنگی موجود در بازار از ویژگی های این کیبورد می باشد.
طراحی بسیار زیبا و چشم نواز این کیبورد گیمینگ نظر هر گیمری را به خود جلب می کند.. این کیبورد گیمینگ مکانیکال بسیار مقاوم از 87 کلید برخوردار است از مزایای دیگر این صحفه کلید گیمینگ مکانیکی فاصله بسیار مناسب و ایده آل بین کلید ها است که کار را برای کاربران راحت تر می سازد.

مشخصات فنی:

  • وزن : 754 گرم
  • مکانیکال
  • تعداد کلیدها : 87 عدد
  • عمر کلیدها : بیش از 8 میلیون کلیک
  • نوع اتصال :با سیم
  • نوع رابط : USB
  • نور پس زمینه : دارد
  • سازگار با : همه سیستم عامل ها
  • حروف فارسی : ندارد
  • منبع تغذیه : پورت USB

برای خرید کیبورد گیمینگ جرتک مدل Master JK510 اینجا کلیک کنید

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ : کیبورد گیمینگ جرتک مدل Sprint JK520

کیبورد سیم دار گیمینگ JERTECH جرتک مدل Sprint JK520

کیبورد گیمینگ جرتک مدل Sprint JK520 یک کیبورد مکانیکی مخصوص گیمینگ می باشد.این کیبورد مخصوص بازی از برند جرتک می باشد که دارای محصولات با کیفیتی می باشد. طراحی بسیار زیبا و چراغ های LED تعبیه شده در کیبورد گیمینگ جرتک مدل Sprint JK520 زیبایی آن را دوچندان می کند. این کیبورد گیمینگ مکانیکال بسیار مقاوم از 104کلید برخوردار است که طول عمری حدود 8 میلیون بار کلیک دارند.

کیبورد مخصوص بازی جرتک مدل Sprint JK520 از نوع کیبورد های با سیم می باشد که با رابط USB به سیستم کامپیوتر متصل می شود.

مشخصات فنی:

وزن : 996 گرم
ابعاد : 43.5 × 13.5 × 3 سانتی متر

تعداد کلیدها : 104 عدد
عمر کلیدها : بیش از 8 میلیون کلیک
نوع اتصال : با سیم
رابط : کابل USB
منبع تغذیه : پورت USB
حروف فارسی : ندارد
نور پس زمینه : دارد

برای خرید کیبورد گیمینگ جرتک مدل Sprint JK520 اینجا کلیک کنید

کیبورد گیمینگ Leaven مدل K98

کیبورد سیم دار مکانیکی گیمینگ Leaven مدل K98 MECHANICAL

کیبورد گیمینگ Leaven مدل K98 یک کیبورد مکانیکال و با سیم می باشد که با پورت USB به سیستم کامپیوتر متصل می شود.کیبورد گیمینگ K98 دارای نورپردازی RGB بسیار جذاب می باشد.شما می توانید نور پردازی کیبورد را با استفاده از کلید های FN+INS تغییر دهید.همچنین با کلید FN و فلش های بالا و پایین می توانید شدت نور کیبورد گیمینگ Leaven مدل K98 را تغییر دهید.

این کیبورد دارای 104 کلید مکانیکی می باشد که بهترین انتخاب برای گیم می باشند.کیبورد گیمینگ Leaven مدل K98 به گونه ای ططراحی شده که برای دست ها جایگاه استراحت داشته باشد و در استفاده طولانی مدت مچ های شما خسته نخواهند شد.

مشخصات فنی

  • وزن : 1384 گرم
  • تعداد کلید ها : 104 عدد
  • مکانیکال
  • چراغ LED RGB
  • مقاوم در برابر آب
  • صفحه فلزی
  • دکمه های DOUBLE COLOR
  • طول کابل : 1.5 متر
  • دارای نویز گیر
  • دارای پد استراحت مچ
  • نور پس زمینه : دارد
  • نوع اتصال : با سیم
  • حروف فارسی : ندارد
  • رابط کابل USB

برای خرید کیبورد گیمینگ Leaven مدل K98 اینجا کلیک کنید

 

کیبورد سیم دار گیمینگ رپو مدل V520s

کیبورد سیم دار مکانیکی گیمینگ RAPOO راپو مدل V520s

کیبورد سیم دار گیمینگ رپو مدل V520s یک کیبورد مکانیکال با 104 کلید می باشد.عمر کلید های این کیبورد 60 میلیون کلیک می باشد.هنگام تایپ کردن رپو مدل V520s دارای کلید های بسیار نرمی می باشد و صدای دلنواز و دلنشینی دارد.

رپو مدل V520s دارای نور RGB قابل تنظیم می باشد.این کیبورد از نوع کیبورد های باسیم می باشد که با پورت USB به سیستم متصل می شود.

مشخصات فنی:

  • وزن : 1402 گرم
  • ابعاد : 520 × 150 × 30 سانتی متر
  • دارای نور پس‌زمینه RGB قابل تنظیم
  • تعداد کلید ها : 104 عدد
  • طول عمر کلید ها : بیش از 60 میلیون کلیک
  • نوع اتصال : با سیم
  • طول کابل 1.5 متر
  • رابط  : کابل USB
  • نور پس زمینه : دارد
  • حروف فارسی : ندارد
  • سازگار با : همه سیستم عامل ها

برای خرید کیبورد سیم دار گیمینگ رپو مدل V520s اینجا کلیک کنید

 

در صورت تمایل به خرید لوازم جانبی گیمینگ می توانید از طریق دکمه زیر وارد بخش لوازم جانبی گیمینگ نموده و خرید خود را انجام دهید.

خرید لوازم جانبی گیمینگ

مدیریت
ارسال دیدگاه