راهنمای خرید موس گیمینگ و بررسی ویژگی ها + عکس

راهنمای خرید بهترین ماوس گیمینگ

در این مقاله که در مورد راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ می باشد سعی ما این است که راهنمایی جامع و کاملی به شما ارائه شود.در مورد تمام ویژگی هایی که در انتخات بهترین موس گیمینگ موثر است صحبت خواهیم کرد. پس تا آخر مقاله با دیجیتالستون همراه باشید.

اگر شما یک گیمر هستید یا اینکه تازه به گیمر ها پیوسته اید حتماً می دانید که خرید موس گیمینگ مناسب تاثیر بسیار زیادی در عملکرد شما دارد. در واقع انتخاب یک موس گیمینگ مناسب از نان شب هم واجب تر است. انتخاب یک موس مخصوص بازی مناسب علاوه بر اینکه باعث میشود شما از بازی کردن بیشتر لذت ببرید، باعث بهبود عملکرد شما در بازی می شود. به همین دلیل برای انتخاب یک موس مخصوص بازی مناسب شما باید از ویژگی های آن اطلاعات داشته باشیم.

موس های گیم دارای ویژگی‌های بسیار زیادی هستند که روی عملکرد آنها تاثیر می گذارد. این مقاله که راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ می باشد ما تمام ویژگی هایی که در عملکرد یک موس مخصوص بازی تاثیر گذار را به صورت کامل شرح خواهیم داد.قبلا از مقاله  ای تعدادی موس گیمینگ زیر یک میلیون تومان معرفی شده اند.

در صورتی که در تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای خرید کیبورد گیمینگ را مطالعه فرمایید.

موس گیمینگ چیست و تفاوت موس گیمینگ با عادی در چیست؟

اولین سوالی که در راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ مطرح می شود تفاوت این موس ها با موس های معمولی می باشد.موس ها بر اساس کاربردی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. بیشتر ما با موس های معمولی سر کار داریم ‌‌. موس های معمولی اکثرا دارای دو کلید و یک دکمه لغزنده می باشند.این موس ها برای کارهای روزمره مانند انجام کارهای اداری و شخصی برای شما کارایی لازم را دارند. اما زمانی که شما یک گیمر باشید موس های معمولی دیگر کارهایی مفیدی برای شما ندارد.

در واقع می‌توان گفت موس حکم اسلحه را دارد. شما برای برنده شدن احتیاج به یک اسلحه بسیار قوی با امکانات زیاد می باشید. موس های گیمینگ این امکانات را برای شما فراهم می کنند.

شما به عنوان گیمر می توانید با تعداد دکمه های زیادی که روی این موس ها تعبیه شده قدرت مانور خود را بالا ببرید. موس های مخصوص بازی دارای تعداد دکمه های زیاد می باشند که برای کارهای مختلف قابل تنظیم و شخصی سازی میباشد.

نورپردازی RGB،قابلیت تنظیم وزن، سنسورهای قوی و مختلف ،کیفیت ساخت و جنس موس دیگر مواردی هستند که در موس های گیمینگ بسیار متفاوت می باشند و طراحی های منحصر به فردی را دارند.

تفاوت موس معمولی و موس گیمینگ - راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ

ویژگی های موس گیمینگ چیست؟

موس های گیمینگ دارای ویژگی های زیادی هستند که بر روی عملکرد آنها تاثیر می گذارند. .موس های مخصوص بازی را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می دهیم.

با سیم یا بی سیم(وایرلس)

در گذشته موس های مخصوص بازی به صورت باسیم بودند. علت این موضوع محدودیت هایی در طراحی موس های بی سیم بود.از جمله نقطه ضعف های موس های بیسیم پایین بودن سرعت عکس العمل آنها در بازی ها بود. از معایب دیگر عمر باتری موس های بیسیم به ویژه موس های RGB بود که به سرعت تمام می شد. اما امروزه دیگر این محدودیت ها وجود ندارد و موس هایی طراحی شده اند که با اینکه بی سیم هستند اما سرعت عکس العمل بالایی دارند .همچنین از عمر باتری بالایی برخوردار هستند.

پس می توان گفت که تفاوتی چندانی در استفاده از موس های سیم دار و با سیم وجود ندارد ولی ترجیحا توصیه میشود از موس های سیم دار استفاده نمایید.

راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ -تفاوت موس با سیم و بدون سیم یا وایرلس

سنسورهای لیزری یا سنسورهای نوری(اپتیکال)

به طور کلی در موس ها دو نوع سنسور استفاده می شود که شامل سنسورهای اپتیکال یا نوری و سنسورهای لیزری می باشد.هر  کدام از این سنسور ها دارای طرفدار هایی هستند. اما در گذشته گفته می‌شد که سنسور های نوری عملکرد بهتری دارند، یعنی اینکه این سنسور ها دارای تاخیر و پرش کمتری در انجام عملیات مورد نظر دارند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساخته سنسور های لیزری دیگر این اختلافات وجود ندارد و هر دو سنسور عملکرد یکسانی دارند.مسئله مهم در مورد قیمت سنسور ها می باشد که سنسور های نوری دارای قیمت بالاتر و گرانتری هستنده همین دلیل سنسورهای نوری دارای مشتری های خاص خود هستند.

ویژگی های سنسور ماوس گیمینگ

در این قسمت از مقاله راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ در مورد سنسور موس ها صحبت می کنیم.در انتخاب موس های گیمینگ باید توجه کنید که این سنسورها دارای ویژگی های زیر هستند یا خیر و یا اینکه اگر این ویژگی ها را دارند با چه کیفیتی ویژگی ها در موس ارائه شده است.

  • (Dot Per Inch (DPI
  • پرش (Jitter)
  • شتاب
  • پیش بینی و تصحیح زاویه
  • سرعت انتقال

(Dot Per Inch (DPI

مخفف دات پر اینچ ،تعداد دفعاتی که یک سنسور یک اینچ از سطح زیر خود را اسکن میکند DPI (مخفف Doth Per Inch) موس نامیده می شود. در واقع شاید میتوان گفت یکی از مهمترین ویژگی‌های های گیمینگ دی پی آی می باشد. به طوری که اگر در بازی شما از DPi مناسب استفاده نکنید ممکن است بازی را از دست داده و شکست بخورید.

موس عادی و غیر گیمینگ حساسیتی بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دی پی آی دارد اما این عدد در موس های مخصوص بازی به اعداد خیلی بالاتری نیز می‌رسد.

میزان DPI مورد استفاده شما با توجه به نوع بازی و همینطور صفحه نمایش متغیر می باشد. به همین دلیل در بسیاری از موس های گیمینگ دکمه ای روی موس وجود دارد که شما با فشردن دکمه در زمان مورد نیاز به صورت خودکار دی پی آی تنظیم میشود.

باید توجه کرد هرچه DPI بالاتر باشد موس شما به حرکات کوچکترین عکس العمل نشان می دهد. اما اکثرا برای رسیدن سریعتر به هدف خود DPI پایین تری نیاز دارند تا سرعت حرکت موس بیشتر شود.

دکمه تنظیم DPI در موس گیمینگ

پرش (Jitter)

پرش در موس به زمانی گفته می شود که شما علارقم حرکت آرام موس در بازی شاهد حرکت نامنظم و پرش شوید. برخی اوقات این مشکل به دلیل وجود گرد و خاک روی سنسور می باشد. یا اینکه ممکن است از پد موس مناسب استفاده نشود و این باعث اختلال در فرآیند عملکرد سنسور شود.

شما می توانید با انتخاب پد موس مناسب و همینطور تمیز کردن لنز سانسور موس تا حد ممکن از اختلال عملکرد سنسور و پرش آن جلوگیری نمایید.

شتاب

شتاب موس یک ارتباط متقابل بین مسافتی که نشانگر حرکت می‌کند و سرعتی که شما موس را تکان می‌دهید ایجاد می‌کند. به طور ساده‌تر، هرچه سریع‌تر موس را تکان دهید، نشانگر هم مسافت بیشتری روی صفحه طی خواهد کرد.این قابلیت در قسمت تنظیمات موس در کنترل پنل ویندوز قابل تنظیم می باشد.

پیش‌بینی و تصحیح زاویه

پیش‌بینی و تصحیح زاویه توسط موس در واقع زمانی اتفاق می افتد که سعی می کند به صورت نرم افزاری جهت حرکت و همچنین زاویه حرکت دست شما را پیشبینی کرده و حرکت را به صورت مناسب بهینه نماید. این اقدام باعث می شود تا شما تجربه بهتری در استفاده از موس داشته باشید و در بازی کردن با کمترین خطای مواجه شوید.

سرعت انتقال

سرعت انتقال در واقع به سرعتی است که اطلاعات مکانی موس شما و حرکت دست شما به سیستم کامپیوتر منتقل می شود. در واقع هرچه سرعت انتقال موس بیشتر باشد عملکرد شما در بازی بهتر خواهد بود.

سرعت انتقال موس با واحد هرتز(Hz) نمایش داده میشود.بر روی موس های گیمینگ این عدد نوشته شده است.

نورپردازی RGB

در ادامه مقاله راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ به بحث نور پردازی می پردازیم. نور پردازی و جلوه های بصری موس های گیمینگ بسیار مورد استقبال واقع شده است.  موس‌هایی که نورپردازی RGB دارند قابلیت‌هایی مانند کم و زیاد کردن نور، تغییر رنگ، تنظیم سرعت تغییر رنگ و داشتن افکت‌های مختلف را دارند. علاوه بر آن برخی از ماوس‌ها قابلیت نورپردازی با توجه به تصویر مانیتور را نیز دارند.

وزن موس های گیمینگ

وزن یکی دیگر از عوامل مهم انتخاب موس های گیمینگ میباشد. موس هایی در بازار عرضه شده است که شما با استفاده از وزنه هایی میتوانید وزن موس را اضافه یا کاهش دهید. اگر شما عادت به تکان دادن زیاد موس دارید انتخاب یک موس سنگین قطعاً گزینه مناسبی برای شما می باشد.

دکمه های موس گیمینگ(دکمه ماکرو)

قطعاً دکمه ها از مهم ترین موارد در موس های گیمینگ می باشند و تاثیر بسیار زیادی در عملکرد گیمر داردن .موس های گیمینگ را از دو نظر می‌توان بررسی کرد:

  • تکنولوژی ساخت
  • تعداد دکمه ها

تکنولوژی ساخت

برای تولید دکمه های موس از دو نوع روش به نام های  Omron  و Huano استفاده می شود. دکمه های Omron دارای ساختار نرم هستند و به همین دلیل بیشتر گیمر ها تمایل به استفاده از این نوع دکمه ها دارند. دکمه های Huano که سفت تر هستند نیز برای بازی های FPS مورد استفاده قرار می گیرند.طور کلی می‌توان گفت با توجه به نوع بازی میتوان دکمه خود را انتخاب کرد.

دکمه های موس گیمینگ

تعداد دکمه ها موس گیمینگ

تعداد دکمه ها در افزایش کیفیت بازی بسیار موثر هستند.اکثر موس های معمولی که مورد استفاده قرار می گیرند دارای دو دکمه هستند اما برای یک گیمر دو کمه کافی نیست و تعداد دکمه های بیشتر باعث افزایش سرعت عکس العمل و کیفیت بازی می شود .برای مثال موس های گیمینگ امروزه حتی تا 20 دکمه دارند.در بازی های شوتر مانند کانتر استریک کارهایی مثل خرید اسلحه و تعویض خشاب باید در کمترین زمان انجام شود برای همین وجود دکمه های اضافی روی موس کمک میکند تا شما بتوانید عملیات‌های مختلف را بین دکمه های مختلف تنظیم نمایید.

همچنین در بازی های MMO مانند World Of Warcraft وجود آپشن های زیاد باعث میشود که ما تمایل به استفاده از تعداد دکمه های زیاد در بازی باشیم .

در حال حاضر موس های مخصوص بازی عرضه می شود که شما می توانید به راحتی عملیات انجام شده توسط هر دکمه را به دلخواه سفارشی سازی نمایید.

دکمه های ماکرو

از انواع دکمه هایی که در موس های مخصوص بازی وجود دارد دکمه ماکرو می باشد. دکمه ماکرو این قابلیت را دارد که با یک بار فشردن عملیات فشردن چند دکمه را به صورت همزمان برای شما انجام می دهد.

به عنوان مثال برای دسترسی به Task Manager نیاز به فشردن دکمه‌های Control + Shift + Esc به همین ترتیب را دارید، اما می‌توانید تا یک دکمه Macro را تنظیم کنید تا این 3 دکمه را با همین ترتیب و به سرعت برای شما فعال کنند تا سرعت اجرای دستورات مختلف خود را افزایش دهید.

دکمه های ماکرو در موس های گیمینگ

نوع طراحی موس گیمینگ

نوع طراحی و شکل ظاهری موس در دو ویژگی قابل بررسی می باشد:

  • روش گرفتن موس
  • موس ارگونومیک و متقارن(Ambidextrous)

روش گرفتن موس در دست

با توجه به اینکه گیمر ها دارای دست هایی با اندازه های مختلف می باشند و دارای سن های مختلفی می باشند طراحی و اندازه موس برای گیمر ها بسیار مهم می باشد. همچنین نحوه گرفتن موس در دست در انتخاب نوع موس بسیار حائز اهمیت است. همچنین راست دست بودن یا چپ دست بودن نیز در انتخاب موس تاثیر دارد.
سه روش برای گرفتن موس در دست وجود دارد:

  • – کف دست
  • – پنجه
  • – نوک انگشتان

نحوه گرفتن ماوس با دست

همچنین موس ها را در سه رده قرار می گیرند:

  • – کوچک
  • – متوسط
  • – بزرگ

به شما پیشنهاد می‌کنیم تا طول و عرض ماوسی که انتخاب می‌کنید در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ابعاد دست شما باشد.برای اندازه گیری طول، کف دست خود را از پایین مچ تا نوک انگشت میانی، و برای عرض، از بغل شست تا کنار دست خود را اندازه بگیرید.

 

موس ارگونومیک و متقارن(Ambidextrous)

موس های آرگونومی ،موس هایی هستند که با ساختار فیزیکی بدن شما هماهنگی کامل را دارند. در این موس ها انحنای مناسب برای دست و جای انگشت شست در آن ها وجود دارد. این موس ها بیشتر برای افراد راست دست مناسب میباشد.
موس های متقارن موس هایی هستند که دو طرف آنها دقیقاً قرینه یکدیگر می باشد. موس های متقارن برای کارکردن با دو دست مناسب هستند و افراد چپ دست می‌توانند از این موس ها استفاده کنند.

ماوس آرگونومیک - راهنمای خرید ماوس مخصوص بازی

انواع موس های گیمینگ (همه کاره یا تخصصی)

همانطور که در ابتدای مقاله راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ گفتیم موس های گیمینگ با سایر موسی تفاوت هایی دارند. جالب است بدانید که خود موس های مخصوص بازی هم با یکدیگر متفاوت هستند و برای بازی ها با سبک های مختلف شما می توانید از موس های مختلفی استفاده کنید.

در صورتی که شما تازه کار هستید و یا نمی خواهید هزینه زیادی انجام دهید می توانید از موس همه کار استفاده نمایید.گیمر های حرفه ای معمولا برای هر سبک بازی از موس مخصوص به آن بازی استفاده می کنند.

موس های گیمینگ همه کاره

موس همه کاره معمولی ترین نوع موثر موجود در بازار هستند. قابل استفاده در انواع سبک ها و ژانرهای بازی می باشند. این موس ها بهینه سازی خاصی نشده و دارای ویژگی خاصی نیستند برای همین هم می توان از آن ها در ژانر های مختلفی استفاده کرد.در همه آثار شوتر اول شخص و اکشن ماجراجویی گرفته تا آثار سبک MMO از موس های همه کاره استفاده می شود.

موس های FPS

موس های FPS برای بازی های شوتر که از نمای اول شخص روایت می‌شوند،مناسب هستند.بازی‌هایی نظیر Call of Duty ،Rainbow Six ،Battlefield ،Quake یا Counter-Strike از این نوع بازی های می باشند.

وجه تمایز این است موس های FPS این است که در کنار انگشت شست دکمه ای به نام Snipper دارند که برای کاهش DPI در زمان مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرند که باعث افزایش دقت تیراندازی می شود. در همه بازی های شوتر اول شخص تعیین کننده ای دارد. از حالت تک نفره تا کوآپ (cp-op) و رقابتی استفاده می شود.

ماوس گیمینگ FPS - - راهنمای خرید بهترین موس مخصوص بازی

مخصوص بازی MMO

برای بازی های MMO ها که به همان «بازی‌های آنلاین چندنفره» معروفند می توان از موس های مخصوص آنها استفاده کرد.بازی‌هایی نظیر World of Warcraft ،Final Fantasy XIV و Star Wars: The Old Republic نماینده این نوع سبک می باشند.

ویژگی این نوع موس ها بزرگ بودن و تعداد دکمه های زیاد آن ها می باشد. دکمه های این موس ها قابلیت سفارشی سازی برای اعمال مختلف را دارند.با این قابلیت می توانید کارهای مختلف را در کمترین زمان انجام دهید. همچنین به دشمن خود ضربه های مهکی وارد کنید.

ماوس گیمینگ MMO - راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ

موس های RTS

به بازی‌های استراتژیک یا Real-Time ،بازی های RTS  می گویند. شاید بتوان بازی StarCraft را به عنوان یکی از نام‌دارترین آثار این سبک معرفی کرد.در واقع می توان گفت برای آثار RTS موس خاصی وجود ندارد. دلیل اصلی آن هم چیزی نیست جز عرضه کمتر این نوع از بازی‌ها. پس بهترین موس برای این نوع بازی ها همان موس های همه کاره می باشند.

موس های قابل شخصی سازی

اگر از آن دسته گیمر هایی هستید که از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار هستید و توان هزینه کردن زیادی دارید می توانید از این نوع استفاده نمایید. موس ها دارای قابلیت های فوق العاده ای می باشند و چون به صورت عرفی می توانید آنها را به صورت صفر تا صد برای خودتان شخصی سازی نمایید. از محل قرار گیری دکمه ها تا محل استراحت دست و موارد دیگر را می توانید شخصی سازی نمایید.

 

در صورتی که تمایل به خرید لوازم جانبی گیمینگ هستید می توانید روی دکمه زیر کلیک نمایید و وارد فروشگاه شوید.

خرید لوازم جانبی گیمینگ

 

لیست قیمت موس گیمینگ فروشگاه اینترنتی دیجیتالستون

 

وضعیت / عکسمحصولقیمت
مدیریت
ارسال دیدگاه